Umowa pomiędzy USA i Japonią dotycząca akumulatorów do elektryków
Japonia zdaje się być coraz bardziej zainteresowana branżą samochodów elektrycznych. Dość późno japońskie firmy zajęły się samochodami z tego rodzaju napędem, ale ich obecne działania zdają się nadrabiać ten czas ze zdwojoną siłą.
Reklama
W dniu dzisiejszym do mediów dotarła informacja, że wymienione kraje podpisały umowę dotycząca minerałów, które można wykorzystać w akumulatorach samochodów elektrycznych. Umożliwi to poprawienie łańcucha dostaw akumulatorów i zapewnieni japońskim producentom samochodów większy dostęp do nowej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 USD.
Uzgodnienia w umowie
Wyżsi urzędnicy administracji Bidena twierdzą, że pospiesznie osiągnięte porozumienie zabrania obu krajom wprowadzania dwustronnych ograniczeń eksportowych na minerały niezbędne do produkcji akumulatorów pojazdów elektrycznych. Minerały obejmują: lit, nikiel, kobalt, grafit i mangan.
Umowa ma również na celu zmniejszenie zależności USA i Japonii od Chin w zakresie tych materiałów poprzez zobowiązanie ich do współpracy w celu przeciwdziałania „polityce i praktykom nierynkowym” innych krajów w branży oraz przeprowadzania przeglądów inwestycyjnych inwestycji zagranicznych w ich kluczowe dostawy minerałów więzy.
Jednym ze sposobów, w jaki administracja Bidena ma nadzieję zapewnić zaufanym sojusznikom dostęp do ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD za EV w zeszłorocznej ustawie o redukcji inflacji ukierunkowanej na klimat, są umowy handlowe ukierunkowane na minerały.
Reklama
Kulisy sprawy
Ponieważ Unia Europejska, Japonia i Korea Południowa obawiają się, że ich producenci samochodów i akumulatorów stracą przewagę konkurencyjną, przyznanie połowy kredytu konsumenckiego samochodom i akumulatorom wyprodukowanym w Ameryce Północnej wywołało znaczne napięcie.
Druga połowa kredytu jest uzależniona od tego, czy co najmniej 40 procent wartości krytycznych minerałów w baterii jest wydobywanych, przetwarzanych lub poddawanych recyklingowi w Ameryce Północnej lub jednym z krajów FTA USA.
Według Yasutoshi Nishimury, japońskiego ministra handlu, Stany Zjednoczone i Japonia współpracowały przy podpisywaniu umowy we wtorek w Waszyngtonie.
Według Nishimury istnieje pilna potrzeba zapewnienia produkcji niezbędnych minerałów potrzebnych do akumulatorów pojazdów elektrycznych ze względu na przewidywany wzrost popytu na takie akumulatory.
Kwestie związane z dotacją
W Stanach Zjednoczonych oczekuje się, że do końca tego tygodnia Departament Skarbu opublikuje kryteria uzyskiwania dotacji do podatku od pojazdów elektrycznych, wskazując bardzo potrzebny kierunek dla przemysłu motoryzacyjnego, baterii i czystej energii.
Reklama
Jednak zapytani, czy umowa handlowa kwalifikuje pochodzące z Japonii akumulatory, części i pojazdy do tej części ulgi podatkowej, urzędnicy powiedzieli, że decyzja należy do Skarbu Państwa.
Pojazdy elektryczne wykonane z minerałów wydobywanych lub przetwarzanych w Japonii powinny mieć prawo do zwolnień podatkowych zgodnie z prawem Stanów Zjednoczonych, twierdzi Nishimura.
Dalsze założenia
Ponieważ zadaniem agencji jest negocjowanie umów sektorowych na szczeblu wykonawczym, przedstawiciel ds. handlu nie zamierzał prosić Kongresu o zatwierdzenie umowy w sprawie handlu minerałami.
Powiedzieli jednak, że postanowienia umowy dotyczące promowania praw pracowniczych i recyklingu w ich łańcuchach dostaw minerałów do akumulatorów pomogłyby obu krajom.
Stany Zjednoczone twierdzą, że umowa wzmocni ich stosunki z Japonią, jednym z ich najcenniejszych partnerów handlowych, według przedstawiciela handlowego Katherine Tai.
Reklama
US, Japan strike trade deal on electric vehicle battery minerals https://t.co/TUye1abcEQ pic.twitter.com/s0OjQNHtdI
— Reuters (@Reuters) March 28, 2023
Jest to pozytywna zmiana, ponieważ USA kontynuuje współpracę ze swoimi sojusznikami i partnerami w celu wzmocnienia kluczowych łańcuchów dostaw minerałów, w tym poprzez ustawę o redukcji inflacji „.
Reklama
Umowa mineralna między dwoma krajami została zawarta na najbliższe dwa lata z możliwością przedłużenia i wprowadzenia ewentualnych zmian. Współpraca oraz ewentualne zmiany mają być monitorowane i wdrażane na bieżąco.
źródło: Reuters
autor: KZ | 28.03.2023, 9:22
tagi: Aktualności, Biznes, Technologie