Pomysł na biznes w internecie. Polski rynek e-commerce

Pomysł na biznes w internecie. Polski rynek e-commerce

Pomysł na biznes w internecie. Polski rynek e-commerce

 

Sprzedaż za pośrednictwem internetu zwiększa się w Polsce z roku na rok, a obecne trendy wskazują, że rynek jest wciąż bardzo przychylny dla branży e-commerce.

Pomysł na biznes w internecie. Polski rynek e-commerce
Foto: Andrea Piacquadio / pexels.com

Odmieniony rynek

Sytuacja związana z pandemią Covid-19 miała ogromny wpływ na sprzedaż internetową, która, ze względu na liczne ograniczenia powstałe w tym czasie, zdefiniowała całą branże e-commerce, również w kontekście firm, które wcześniej bazowały tylko na sprzedaży stacjonarnej. Biznes dla większości firm zajmujących się sprzedażą detaliczną zaczyna się dziś od internetu, a nie, jak to było kiedyś, od „ulicy”, a stacjonarne siedziby pełnią jedynie rolę firmowej wizytówki. Według ekspertów, w ciągu kilku następnych lat, wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie nawet dwukrotnie.

Wybór działalności

Kluczowy jest wybór odpowiedniego biznesu pod kątem swoich możliwości, zarówno personalnych jak i finansowych. Większe pieniądze dają większe możliwości już przy zwykłym retailingu i sprzedaży produktów znanych producentów. Niezależnie od branży, to pieniądze decydują już na starcie o rozmiarach i możliwościach firm. Mniejsze firmy muszą szukać niszy albo nastawić się na nierówną walkę z większymi, gdzie choćby nakłady na reklamę powodują ogromną dysproporcję w możliwościach marketingowych. Niemniej, zdaniem ekspertów, głównym polem pojedynku o klienta w przestrzeni cyfrowej staje się szybkość i niezawodność zaspokojenia potrzeb zakupowych.

Marketing w e-commerce

To reklama decyduje w głównej mierze o powodzeniu twojego biznesu, dlatego wybór odpowiedniego sposobu reklamy jest kluczowy, nawet jeśli nakłady nie są gigantyczne. Ponieważ twoi klienci będą pochodzić głównie z sieci, reklama powinna znaleźć odbiorców przede wszystkim w internecie. Możemy zdecydować się na reklamę za pośrednictwem popularnych wyszukiwarek lub przez agencje reklamowe, które de facto są pośrednikami, ale przeprowadzą kampanię za Ciebie. Taka opcja kosztuje oczywiście więcej, ponieważ musisz zapłacić marżę za pośrednictwo, ale zajmują się tym ludzie w tym kierunku wyspecjalizowani.

Kolejnym opcją jest reklama poprzez media społecznościowe. Od wielu lat jest to bardzo popularny sposób dotarcia do odbiorców na całym świecie, ale według Forbes, ceny takich usług wzrosły w 2022 aż o 47% w stosunku do poprzedniego roku, dlatego musisz odpowiednio przekalkulować swoje nakłady względem oczekiwanych efektów.

Reklama

Bezpieczne transakcje

Programiści nie próżnują, dzięki czemu mamy do wyboru szeroki wachlarz różnych metod płatności internetowych, które będą stanowić istotny element każdego sklepu internetowego. Pamiętaj, aby dobrać odpowiedniego dostawcę usług, który zagwarantuje najwyższe standardy płatności, oparte na najnowszych i popularnych rozwiązaniach.

Kluczowe jest utrzymanie bezpieczeństwa naszego sklepu poprzez wybór odpowiednich serwerów wraz z CMS, popularnie zwanym silnikiem naszego sklepu, ale też poprzez specjalistyczne oprogramowanie i programistów, którzy zapewnią odpowiedni poziom zabezpieczeń.

Sprzedaż międzynarodowa

Ponieważ handel internetowy staje się coraz bardziej globalny, większość firm decyduje się oferować swoje produkty na rynki międzynarodowe. Trend ten spowodował rozwój wielu funkcjonalnych wtyczek multi językowych, które wydają się kluczowe w zwiększeniu zasięgów, a na koniec dnia samej sprzedaży. Sprzedaż produktów w różnych językach nie jest już tak problematyczna i można szukać rynków zbytu nawet poza granicami Polski. Pamiętaj jednak o sprawdzeniu danego rynku pod kątem prawnym, ponieważ nawet inne kraje Unii Europejskiej, mimo wspólnoty, mają swój indywidualny system prawny, który może różnić się od polskiego.

autor: KZ | 07.09.2022

tagi: Biznes, Technologie

NIE PRZEGAP