Igrzyska esportowe w Azji i nadzieje branży
Największe zawody e-sportowe odbywają się w Chinach, a za ich organizację odpowiada Tencent. Na Igrzyskach azjatyckich w Hangzhou rywalizować będą setki zawodowych sportowców. Aktualnie e-sport jest w centrum internetowego imperium medialnego Tencent.
Reklama
Wielowymiarowa impreza w Azji
Ostatnimi czasy wartość rynkowa Tencent Holdings Ltd. spadła o prawie 600 miliardów dolarów. Teraz Chińczycy polegają na swojej największej korporacji i profesjonalnych grach wideo, aby odzyskać część poczucia narodowej dumy.
Wszyscy zainteresowani zebrali się w Chinach, aby reprezentować swoje kraje na 19 Igrzyskach azjatyckich. Setki najlepszych sportowców zgromadzi się w tym tygodniu w malowniczym mieście Hangzhou niedaleko Szanghaju. Po raz pierwszy medale zostaną wręczone zwycięzcom konkurencyjnych gier wideo podczas odbywających się co cztery lata zawodów, które w istocie są regionalnymi igrzyskami olimpijskimi. Cztery z siedmiu konkurencyjnych gier e-sportowych zostały stworzone lub wydane przez Tencent.
Początki i przyszłość esportowych igrzysk
Początkowo, usługa wypuszczona przez Tencent, czyli QQ, była czymś więcej niż tylko aplikacją do przesyłania wiadomości; była to platforma łącząca użytkowników z całą firmą. Podobną funkcję pełni e-sport – twierdzi Mars Hou, dyrektor generalny działu e-sportu w Tencent. „To zupełnie nowy język, który jednoczy młodych ludzi z całego świata”. Dyrektorzy biznesowi oczekują, że e-sport stanie się kluczową częścią ich powrotu po Covid.
China scythed nearly $600 billion off Tencent Holdings' market value in its crackdown on tech and gaming. Now the country is betting on its biggest company — and professionalized video games — to help restore some national pride. https://t.co/bo6KSxgMEk
— The Japan Times (@japantimes) September 24, 2023
Reklama
Tencent współpracował przy tworzeniu hotelu e-sportowego w Hangzhou przed zawodami, dzięki czemu gracze mogli pozostać w pobliżu akcji podczas oglądania zawodów. W tym roku ponad 90% pokoi w hotelu było zajętych, a ceny za łóżka piętrowe i najwyższej klasy komputery do gier wynosiły co najmniej 50 dolarów za noc. Każdego roku w całych Chinach powstają tysiące hoteli przyjaznych graczom, stanowiąc centrum spotkań towarzyskich. Według Shi Yangqinga, właściciela obiektu w Hangzhou, stało się to stylem życia młodych ludzi.
Problemy branży
Całe to podekscytowanie nie może ukryć problemów, przed którymi stoi e-sport, ponieważ w ciągu ostatniego roku spadał on wraz ze światową gospodarką. Upadek Faze Holdings Inc., firmy która zadebiutowała na giełdzie Nasdaq w lipcu 2022 roku i jest grupą znanych osób i graczy, jest dowodem na to, że z branży odpłynęły pieniądze od sponsorów i inwestorów. W szczytowym okresie obroty tej firmy z siedzibą w Los Angeles wynosiły miliony dolarów, dziś sektor e-sportu ma problemy ze znalezieniem sponsorów i finansistów.
źródło: Bloomberg
autor: KZ | 25.09.2023, 11:30
tagi: Aktualności, Biznes, Technologie