Google przed sądem. Nadchodzi rozprawa o monopolizację rynku reklamy cyfrowej

Google przed sądem. Nadchodzi rozprawa o monopolizację rynku reklamy cyfrowej

Google przed sądem. Nadchodzi rozprawa o monopolizację rynku reklamy cyfrowej
Foto: Kai Wenzel / unsplash.com

W zeszłym roku Departament Sprawiedliwości USA oraz koalicja stanów wszczęły pozwu przeciwko gigantowi technologicznemu Google, oskarżając go o nadużywanie dominacji na rynku reklamy cyfrowej. Aktualnie, amerykański sędzia federalny wyznaczył datę rozpoczęcia rozprawy przysięgłych na 9 września 2024 r., otwierając nowy rozdział w postępowaniu prawnym.

Reklama

O co i kiedy

Pozew z stycznia 2023 r. zarzuca Google monopolizowanie rynku reklamy cyfrowej i osłabianie konkurencji. Rząd amerykański postuluje, aby firma została zobowiązana do sprzedaży pakietu menedżerów reklam. 

Google stanowczo zaprzecza tym zarzutom, argumentując, że ewentualny sukces w tej sprawie spowoduje spowolnienie innowacji, podniesienie opłat reklamowych oraz utrudni rozwój tysiącom małych firm i wydawców. Sędzia okręgowy USA Leonie Brinke wyznaczyła datę rozprawy na 9 września 2024 r., odrzucając propozycję wprowadzenia nowego okresu próbnego na lato, argumentując, że mogłoby to spowodować problemy logistyczne.

Reklama

Według informacji agencji Reuters, przedstawiciele Departamentu Sprawiedliwości i Google odmówili podania konkretnego terminu rozprawy podczas posiedzenia w poniedziałek.

To nie jedyna sprawa firmy

To jednak nie koniec kłopotów prawnych dla Google, ponieważ w marcu 2025 r. firma stanie przed amerykańskim sądem federalnym w Teksasie w związku z podobnymi sprawami dotyczącymi praktyk technologii reklamowej w innych stanach. Dodatkowo, trwa trzecia sprawa, w której Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, Kolorado i inne stany złożyły pozew przeciwko dominacji wyszukiwarki Google. Mówy końcowe w tej sprawie mają zostać wysłuchane w maju przez amerykańskiego sędziego w Waszyngtonie.

Reklama

Oskarżenia wobec Google rysują się jako istotny moment dla przemysłu technologicznego, a ich rezultaty mogą znacząco wpłynąć na przyszłość konkurencji i innowacji w dziedzinie reklamy cyfrowej.

 

źródło: Reuters

autor: KZ | 06.02.2024, 11:10

tagi: Aktualności, Technologie, Biznes

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama