Giganci internetowi łączą siły przeciwko oszustom
Firmy internetowe o największym znaczeniu, takie jak Amazon, Booking.com, Expedia i Tripadvisor, połączyły siły w walce z fałszywymi recenzjami.
Reklama
Grupy, takie jak platforma recenzji Trustpilot i witryna Glassdoor z recenzjami ofert pracy, dzielą się wskazówkami, jak trzymać oszustów na dystans. Wynika to z obaw, że chatboty i inne systemy sztucznej inteligencji są wykorzystywane do pisania fałszywych recenzji w celu zarobkowania.
Wykluczenie fałszywych recenzji
Fałszywe recenzje mogą zaszkodzić reputacji firmy i skłonić konsumentów do zakupu towarów i usług, które nie odpowiadają standardom. Zgodnie z niedawnym raportem rządowym fałszywe recenzje produktów kosztują brytyjskich konsumentów około 312 milionów funtów rocznie. Raport wskazuje, że 15 procent recenzji w trzech popularnych kategoriach produktów (AGD, dom i kuchnia, sport i rozrywka) było podróbkami.
Za pomocą nowej ustawy o rynkach cyfrowych, konkurencji i konsumentach, nad którą obecnie rozmawia parlament, rząd zamierza zwalczać kupowanie, sprzedaż i publikowanie fałszywych recenzji. Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych zaleca takie działanie. Wyścig zbrojeń między sprzedawcami detalicznymi, a oszustami oferującymi fałszywe recenzje staje się bardziej prawdopodobny w wyniku rozwoju sztucznej inteligencji.
Nowe technologie w walce z oszustami
Jak informuje BBC, niektórzy członkowie nowo powstałej grupy o nazwie Koalicja Zaufanych Recenzji używają sztucznej inteligencji do wykrywania fałszywych recenzji; pisanie wiarygodnych fałszywych recenzji jest również tańsze i szybsze dzięki tej technologii.
Reklama
Here’s how we teamed up with @bookingcom, @expedia, @glassdoor, @tripadvisor and @trustpilot to launch the global Coalition for Trusted Reviews, a collaboration committed to protecting access to trustworthy consumer reviews worldwide 🌍👇 https://t.co/UNpmgiWH6E
— Amazon News EU (@AmazonNewsEU) October 18, 2023
„Dzięki ściślejszej współpracy i wymianie informacji między
branżami, w tym informacji na temat taktyk stosowanych przez oszustów i sposobu
ich działania, możemy skuteczniej eliminować oszukańcze działania recenzyjne,
powstrzymywać inne złe podmioty od prób oszukania naszych systemów i chronić
więcej konsumentów” – powiedział wiceprezes Amazona Dharmesh Mehta
Reklama
W 2022 r. serwis rezerwacji podróży TripAdvisor odkrył na swojej platformie 1,3 miliona fałszywych recenzji. Becky Foley, wiceprezes platformy, stwierdziła, że ścisła współpraca jest jeszcze ważniejsza, ponieważ fałszywi recenzenci „działają poza jurysdykcjami, które posiadają ramy prawne zapobiegające oszustwom”.
źródło: BBC
autor: KZ | 23.10.2023, 14:32
tagi: Aktualności, Technologie