Toyota i Idemitsu zajmą się produkcją akumulatorów półprzewodnikowych nowego typu
Toyota Motor, a także Idemitsu Kosan ogłosiły w czwartek utworzenie sojuszu mającego na celu rozwój i produkcję całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów w dużych ilościach do pojazdów elektrycznych.
Reklama
Plany producentów
Sojusz następuje po tym, jak Toyota, największy producent samochodów na świecie pod względem sprzedaży, ogłosił w czerwcu, że będzie strategicznie wykorzystywać akumulatory o wysokiej wydajności w celu zwiększenia zasięgu jazdy i obniżenia cen przyszłych pojazdów elektrycznych.
Po ogłoszeniu „przełomu technologicznego”, który rozwiązałby problemy z trwałością akumulatorów półprzewodnikowych, Toyota – która powoli wprowadzała na rynek pojazdy elektryczne zasilane wyłącznie akumulatorami – oświadczyła również, że pracuje nad sposobami masowej produkcji akumulatorów.
BREAKING: Toyota, Idemitsu join hands to produce all-solid-state batteries.https://t.co/0qSJfi5klj
— Nikkei Asia (@NikkeiAsia) October 12, 2023
Reklama
Masowa produkcja
W opublikowanym w czwartek oświadczeniu Idemitsu i Toyota poinformowały, że planują wprowadzić na rynek akumulatory nowej generacji w 2027 lub 2028 r., zanim przyspieszą produkcję masową. Producenci samochodów i analitycy przewidują, że akumulatory półprzewodnikowe przyspieszą przejście na pojazdy elektryczne, ponieważ mogą magazynować więcej energii niż obecne akumulatory z ciekłym elektrolitem. Toyota planuje produkować samochody elektryczne wyposażone w akumulator półprzewodnikowy, który ma zasięg ok. 1200 km i czas ładowania 10 minut. Jednak cena tych akumulatorów jest wysoka i zapewne taka pozostanie jeszcze przez jakiś czas zanim dostosuje się do nowych standardów, które prawdopodobnie już niedługo mogą być naszą codziennością.
Toyota, Idemitsu join hands to mass-produce all-solid-state batteries https://t.co/W56yaeRbRR pic.twitter.com/Xdq5HrwYvQ
— Reuters (@Reuters) October 12, 2023
Reklama
Druga co do wielkości rafineria ropy naftowej w Japonii, Idemitsu, zwiększa swoje udziały w australijskim producencie litu Delta Lithium (DLI) w celu dywersyfikacji w zakresie łańcuchów dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
źródło: Reuters
autor: KZ | 12.10.2023, 9:33
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes