Akcje PayPal spadły po korekcie marży operacyjnej
Akcje giganta płatniczego, PayPal Holdings Inc, spadły po tym, jak firma ujawniła, że kluczowy wskaźnik zysku poszedł w dół w drugim kwartale 2023. Stało się tak w wyniku konieczności odłożenia większej ilości gotówki na pokrycie kredytów dla przedsiębiorstw.
Reklama
Ostatnia korekta marży
Jak donosi Bloomberg, skorygowana marża operacyjna PayPal spadła z 22,7 procent w pierwszych trzech miesiącach roku do 21,4 procent w drugim kwartale. Taka sytuacja miała miejsce ze względu na niedawne zaostrzenie przez firmę kryteriów zatwierdzania pożyczek dla kupców. Ostatnie informacje przełożyły się na ceny akcji, które spadły w środę o 9,2% do 6,93 USD o godzinie 17:05 w Nowym Jorku.
W rozmowie telefonicznej dyrektor generalny PayPal, Dan Schulman, stwierdził: „Zaobserwowaliśmy zwiększone straty w naszym portfelu pożyczek biznesowych PayPal”. „Zaostrzyliśmy początkowe zasady i w tym kwartale widzimy tego rezultaty. Spodziewam się, że będzie to krótki spadek wydajności, ponieważ już uwzględniliśmy rezerwę na nasze straty”.
Obawy inwestorów PayPal
Firma PayPal zapewnia obecnie kredyty biznesowe i odnawialne milionom handlowców, którzy w ostatnich latach przetwarzali płatności na swoich licznych platformach. Dla niezawodnych pożyczkobiorców pożyczki biznesowe mogą wynosić od 5 000 do 150 000 USD.
Ostatnimi czasy wzrosły obawy inwestorów dotyczące presji na marże PayPal’a, co doprowadziło do wzrostu rezerw. Inwestorzy obawiają się, że biznes nie będzie tak rentowny, jak „markowe” płatności PayPal, pomimo ciągłych inwestycji firmy w technologię płatności „niemarkowych”.
Aktualne trendy
W drugim kwartale 2023 nastąpiło przyspieszenie wzrostu wydatków na platformach PayPal, ponieważ zaufanie konsumentów nadal rosło w warunkach umiarkowanej inflacji.
Reklama
CEO Dan Schulman said PayPal was seeing encouraging spending trends throughout the business and in the industry, as e-commerce growth picks up.https://t.co/lwnVQXhdfS
— MarketWatch (@MarketWatch) August 2, 2023
Całkowity wolumen płatności wzrósł o 11 procent do 376,5 miliarda dolarów, co jest wartością wyższą niż średnia szacunkowa 372 miliardów dolarów i szybsza niż 10-procentowy wzrost, jaki firma odnotowała w pierwszych trzech miesiącach roku.
Efekt pandemii i inflacji
W wyniku pandemii amerykańscy konsumenci stali się jeszcze potężniejsi i chętniej podróżują i wydają więcej na atrakcje, na czym skorzystał PayPal. Silny rynek pracy i spadająca inflacja przyczyniły się w lipcu do wzrostu zaufania konsumentów do najwyższego poziomu od dwóch lat. Wydaje się, jakoby branża e-commerce zaczęła się powoli odradzać.
Reklama
Obecna pozycja i plany na przyszłość
Firma PayPal to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych systemów płatności online na świecie. Założona w 1998 roku, firma ta odniosła ogromny sukces w poprzednich latach, stała się nie tylko liderem na rynku, ale także zmieniła sposób, w jaki ludzie dokonują transakcji elektronicznych. Dzięki prostocie i wygodzie, jakie oferuje swoim użytkownikom, PayPal zdobył szerokie grono klientów na całym globie. Jednak w ciągu ostatnich lat firma nie mogła przewidzieć zysków ze względu na kryzys wywołany pandemią i spowolnienie na rynku zakupów elektronicznych. Czas pokaże czy gigant dobrze wykorzystał ten okres. Firma cały czas stara się dopasować do oczekiwań klientów, a inwestorzy z zaciekawieniem czekają, czy przyniesie to efekt w trzecim kwartale roku.
źródło: Bloomberg
autor: KZ | 03.08.2023, 12:06
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes