UE sprawdza Bing i iMessage pod kątem nowych przepisów
Użytkownicy i rywale Microsoftu rozmawiają z unijnymi organami antymonopolowymi. Powstaje pytanie czy Bing powinien stosować się do rygorystycznych przepisów dotyczących nowych technologii i czy Apple ze swoim iMessage powinien być traktowany podobnie.
Reklama
Komisja wszczęła dochodzenie
Jak informuje Reuters, aby ustalić, czy usługi Apple iMessage, Bing, Edge i Microsoft Advertising powinny być objęte ustawą o rynkach cyfrowych (DMA), Komisja Europejska wszczęła we wrześniu dochodzenie.
Dochodzenie wszczęto w wyniku sprzeciwu przedsiębiorstw wobec uznania tych usług za niezbędne usługi platformowe w ramach DMA przez unijny organ nadzoru konkurencji.
Should new tech rules apply to #Microsoft's #Bing, #Apple's #iMessage, EU askshttps://t.co/J1Wr6CEwAC
— Economic Times (@EconomicTimes) October 9, 2023
Reklama
Według DMA Microsoft, Apple, Alphabet, Google, Amazon, Meta Platforms i ByteDance muszą zezwalać na korzystanie z aplikacji lub sklepów z aplikacjami innych firm na swoich platformach i ułatwiać użytkownikom m.in. korzystanie z domyślnych aplikacji platformy jak i konkurencyjnych aplikacji.
Should new tech rules apply to Microsoft's Bing, Apple's iMessage, EU asks https://t.co/CX0M2VONji pic.twitter.com/PlYWWu7xoG
— Reuters (@Reuters) October 9, 2023
Podjęte działania
Na początku tego miesiąca Komisja rozesłała kwestionariusze do użytkowników i konkurentów, prosząc ich o ocenę znaczenia trzech usług Microsoftu i usługi iMessage firmy Apple w porównaniu z usługami konkurencyjnymi.
Reklama
Według osób posiadających bezpośrednią wiedzę na temat sytuacji unijny organ nadzorczy zapytał, czy użytkownicy biznesowi korzystają z jakichś konkretnych usług i w jaki sposób wpisują się one w ekosystemy przedsiębiorstw. Komisja zapytała także, ile osób korzysta z usług. Respondenci mieli niecały tydzień na przedstawienie swojej opinii. Komisja ma nadzieję zakończyć dochodzenie w ciągu pięciu miesięcy.
źródło: Reuters
autor: KZ | 10.10.2023, 9:41
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes