Popeyes nowy fast food w Polsce

Popeyes nowy fast food w Polsce

Popeyes, to duży gracz na rynku fast food’ów, który zadebiutuje na polskim rynku w 2023 roku. W mediach społecznościowych pojawiły się już polskie profile tej sieci restauracji, a firma może stanowić silne zagrożenie dla trzech innych, popularnych już nad Wisłą sieci jak np. McDonald’s, KFC czy Burger King.

Popeyes nowy fast food w Polsce
Foto: Rick Wilking / ReutersFORUM / bankier.pl

Reklama

Co zjemy w amerykańskiej sieci Popeyes

Za uruchomienie restauracji odpowiadają Restaurant Brands International i McWin, które w naszym regionie obsługują również lokale Burger King. Restauracja posiada lokale na całym świecie, a teraz postawi na ekspansję rynku Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski. Popeyes Louisiana Kitchen, bo tak brzmi pełna nazwa sieci restauracji, serwuje głównie kurczaka, czyli menu zbliżone do KFC. Są to klasyczne nóżki z kurczaka, nuggetsy, burgery z kurczakiem, smażone krewetki, frytki itp. Dostępne są również zestawy dla dzieci, a wśród nich zdrowe dodatki np. w postaci musu jabłkowego. Mimo, że restauracje oferują menu bez czerwonego mięsa, to na pewno nie jest to jedzenie light, bowiem możemy kupić takie pozycje, jak np. makaron z serem.

Historia małej restauracji z Luizjany

Zgodnie z informacjami ze strony restauracji, założona w 1972 roku firma Popeyes ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Zawdzięcza swoje początki przedsiębiorcy i kulinarnemu innowatorowi, Alowi Copelandowi. Dzięki jednej małej restauracji i wielkiemu pomysłowi, firma Copelanda wprowadziła smażonego kurczaka w stylu nowoorleańskim, dzięki któremu marka stała się znana na całym świecie. Dziedzictwo kulinarne Popeyes opiera się na kreolskich przepisach, które są bez wątpienia charakterystyczne dla Luizjany. To charakterystyczne i aromatyczne jedzenie pozwoliło Popeyes stać się jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem, posiadającą ponad 3700 restauracji tylko w USA. Obecnie, około 50 lokalizacji jest własnością firmy, a pozostała część jest franczyzowana, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i pozostałych 30 krajach na całym świecie.

Reklama

Czy sieć przyjmie się w Polsce?

Firma wchodzi na nasz rynek teoretycznie w trudnym momencie, ponieważ w czasie wysokiej inflacji i zaciskania pasa przez Polaków w ogóle. Jednak, jedzenie to jedna z tych branży, na której Polacy oszczędzają najmniej. Zatem wszystko zależy od odpowiednio przeprowadzonej akcji marketingowej w telewizji i mediach społecznościowych oraz dostosowanego do realiów poziomu cenowego. Jeśli oferta menu przypadnie Polakom do gustu, to może zyskać dużą liczbę zwolenników. Pozostaje też czynnik nowości, który daje większą szansę, że konsument choć raz będzie chciał spróbować i wyrobić sobie własne zdanie nt. smaku i jakości. Nie możemy doczekać się, kiedy będziemy mogli umieścić recenzję po zjedzeniu pierwszego zestawu z restauracji Popeyes.

 

źródło: media

autor: KZ | 06.12.2022

 tagi: Aktualności, Biznes

NIE PRZEGAP

NIE PRZEGAP

Reklama