Musk używa wulgaryzmów i mówi o szantażu

Musk używa wulgaryzmów i mówi o szantażu

Musk używa wulgaryzmów i mówi o szantażu
Foto: Daniel Oberhaus / flickr.com

W środę miliarder Elon Musk ostro skrytykował reklamodawców, którzy opuścili platformy mediów społecznościowych. Musk podczas wydarzenia DealBook Summit w New York Times nie szczędził wulgaryzmów, ale także przeprosin.

Reklama

Elon Musk wielokrotnie powtarzał, że żałuje wpisu z 15 listopada, kiedy to opublikował tweet odnoszący się do antysemickiego wpisu. Właściciel X znalazł się pod ostrzałem po tym jak na swojej platformie, jak zgodził się z użytkownikiem, który fałszywie twierdził, że Żydzi nawołują do nienawiści wobec białych. Musk stwierdził w swoim poście, że użytkownicy odwołujący się do teorii spiskowej „Wielkiej Wymiany” mówili „faktyczną prawdę”. W środę Musk powiedział, że dał krytykom i antysemitom „naładowany pistolet” i określił swój post jako najgorszy, jaki kiedykolwiek opublikował w serii „głupich” wiadomości.

No i się zaczęło

Dyrektor generalny Tesli stwierdził także, że reklamodawcy, którzy opuścili X, który kiedyś był znany jako Twitter, nie powinni myśleć, że mogą go szantażować.

Jeśli ktoś próbuje zastraszyć mnie reklamami lub finansami? „Idź się pie….ć” – powiedział

„Idź, p…..sz się. Czy to zrozumiałe? Następnie zapytał czy na widowni jest Bob, wyraźnie nawiązując do Roberta Igera, dyrektora generalnego Walta Disneya, który zwrócił uwagę na reklamy X. Wcześniej podczas wydarzenia Iger powiedział, że Disney uważa, że skojarzenia z X po ruchu Muska „nie były dla nas pozytywne”.

Lou Pascalis, założyciel firmy konsultingowej AJL Advisory i były szef globalnych mediów w Bank of America, powiedział, że zaangażowanie Muska na rzecz reklamodawców to „zamknięty rozdział” dla marek współpracujących z X. „Nie zapomną tego” – powiedział.

Argumenty miliardera

Musk powiedział, że konsumenci, którzy go nie lubią, powinni skupić się na jakości produktów jego firmy, wskazując na samochody elektryczne Tesli i rakiety SpaceX. „Na pewno się nie poddam” – powiedział.

Reklama

Biorąc pod uwagę ogromną sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli, Musk stwierdził, że Tesla zrobiła więcej dla środowiska niż ktokolwiek inny na świecie. „Można więc śmiało powiedzieć, że jako lider biznesu zrobiłem więcej dla ochrony środowiska niż ktokolwiek inny na świecie”.

O co poszło

Teoria „Wielkiego Zastąpienia” fałszywie twierdzi, że Żydzi i lewica zastępują rasowo i kulturowo białych ludzi nie-białymi imigrantami, co prowadzi do „ludobójstwa białych”. W następstwie raportu największe amerykańskie firmy, w tym Walt Disney, Warner Bros. Discovery i spółka-matka Comcast NBCUniversal zawiesiły reklamy X. Raport liberalnej grupy Media Matters dał impuls reklamodawcom, którzy odkryli, że reklamy były umieszczane obok tych rasistowskich. W reakcji w zeszłym tygodniu platforma X złożyła pozew przeciwko Media Matters o zniesławienie.

Reklama

Właściciel był przekonany, że X poniesie porażkę finansową i obwiniał reklamodawców. „Jeśli firma zbankrutuje w wyniku bojkotu reklamodawców, zbankrutuje również w wyniku bojkotu reklamodawców. „To doprowadzi do bankructwa firmy i wszyscy na świecie to zobaczą”.

W odpowiedzi na krytykę swojego stanowiska Musk udał się do Izraela i odwiedził miejsce ataku Hamasu z 7 października. W poniedziałek rozmawiał na żywo z premierem Izraela Benjaminem Netanjahu w kanale X.

źródło: Reuters

autor: KZ | 30.11.2023, 12:11

tagi: Aktualności, Technologie, Biznes

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama