Musk używa wulgaryzmów i mówi o szantażu
W środę miliarder Elon Musk ostro skrytykował reklamodawców, którzy opuścili platformy mediów społecznościowych. Musk podczas wydarzenia DealBook Summit w New York Times nie szczędził wulgaryzmów, ale także przeprosin.
Reklama
Elon Musk wielokrotnie powtarzał, że żałuje wpisu z 15 listopada, kiedy to opublikował tweet odnoszący się do antysemickiego wpisu. Właściciel X znalazł się pod ostrzałem po tym jak na swojej platformie, jak zgodził się z użytkownikiem, który fałszywie twierdził, że Żydzi nawołują do nienawiści wobec białych. Musk stwierdził w swoim poście, że użytkownicy odwołujący się do teorii spiskowej „Wielkiej Wymiany” mówili „faktyczną prawdę”. W środę Musk powiedział, że dał krytykom i antysemitom „naładowany pistolet” i określił swój post jako najgorszy, jaki kiedykolwiek opublikował w serii „głupich” wiadomości.
No i się zaczęło
Dyrektor generalny Tesli stwierdził także, że reklamodawcy, którzy opuścili X, który kiedyś był znany jako Twitter, nie powinni myśleć, że mogą go szantażować.
Jeśli ktoś próbuje zastraszyć mnie reklamami lub finansami? „Idź się pie….ć” – powiedział
„Idź, p…..sz się. Czy to zrozumiałe? Następnie zapytał czy na widowni jest Bob, wyraźnie nawiązując do Roberta Igera, dyrektora generalnego Walta Disneya, który zwrócił uwagę na reklamy X. Wcześniej podczas wydarzenia Iger powiedział, że Disney uważa, że skojarzenia z X po ruchu Muska „nie były dla nas pozytywne”.
Lou Pascalis, założyciel firmy konsultingowej AJL Advisory i były szef globalnych mediów w Bank of America, powiedział, że zaangażowanie Muska na rzecz reklamodawców to „zamknięty rozdział” dla marek współpracujących z X. „Nie zapomną tego” – powiedział.
📽️ Elon Musk, the billionaire owner of X, says that companies who have joined a growing advertising boycott against the social media platform can “go f--- yourself”.
— The Telegraph (@Telegraph) November 30, 2023
Read more⬇️https://t.co/NFVmevVGNX pic.twitter.com/8PC4kqpNmi
Argumenty miliardera
Musk powiedział, że konsumenci, którzy go nie lubią, powinni skupić się na jakości produktów jego firmy, wskazując na samochody elektryczne Tesli i rakiety SpaceX. „Na pewno się nie poddam” – powiedział.
Reklama
Biorąc pod uwagę ogromną sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli, Musk stwierdził, że Tesla zrobiła więcej dla środowiska niż ktokolwiek inny na świecie. „Można więc śmiało powiedzieć, że jako lider biznesu zrobiłem więcej dla ochrony środowiska niż ktokolwiek inny na świecie”.
X, the Elon Musk-owned social media company formerly known as Twitter, sued Media Matters and its writer Eric Hananoki over what X called an “intentionally deceptive report” about antisemitism on the platform, according to a court filing. https://t.co/953gIHLZ83
— The Washington Post (@washingtonpost) November 22, 2023
O co poszło
Teoria „Wielkiego Zastąpienia” fałszywie twierdzi, że Żydzi i lewica zastępują rasowo i kulturowo białych ludzi nie-białymi imigrantami, co prowadzi do „ludobójstwa białych”. W następstwie raportu największe amerykańskie firmy, w tym Walt Disney, Warner Bros. Discovery i spółka-matka Comcast NBCUniversal zawiesiły reklamy X. Raport liberalnej grupy Media Matters dał impuls reklamodawcom, którzy odkryli, że reklamy były umieszczane obok tych rasistowskich. W reakcji w zeszłym tygodniu platforma X złożyła pozew przeciwko Media Matters o zniesławienie.
Reklama
Właściciel był przekonany, że X poniesie porażkę finansową i obwiniał reklamodawców. „Jeśli firma zbankrutuje w wyniku bojkotu reklamodawców, zbankrutuje również w wyniku bojkotu reklamodawców. „To doprowadzi do bankructwa firmy i wszyscy na świecie to zobaczą”.
W odpowiedzi na krytykę swojego stanowiska Musk udał się do Izraela i odwiedził miejsce ataku Hamasu z 7 października. W poniedziałek rozmawiał na żywo z premierem Izraela Benjaminem Netanjahu w kanale X.
źródło: Reuters
autor: KZ | 30.11.2023, 12:11
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes