Koniec Sylwestra TVP w Zakopanem. Z Telewizją Polską powitasz Nowy Rok na stadionie

Koniec Sylwestra TVP w Zakopanem. Z Telewizją Polską powitasz Nowy Rok na stadionie

Koniec Sylwestra TVP w Zakopanem. Z Telewizją Polską powitasz Nowy Rok na stadionie
Edyta Górniak i Allan Krupa na Sylwestrze Marzeń 2023 w Zakopanem / screen: YouTube

Zakopane nie znajdzie tak dużego partnera do organizacji koncertu sylwestrowego jakim była Telewizja Polska, a zapowiadane przez burmistrza folkowe powitanie Nowego Roku będzie droższe dla budżetu niż impreza z TVP – uważa Tatrzańska Izba Gospodarcza (TIG). W środę ogłoszono, że TVP zorganizuje w tym roku Sylwestra na Stadionie Śląskim.

Reklama

Folkowe powitanie Nowego Roku?

„Teraz miasto nie znajdzie tak dużego partnera, jakim była Telewizja Polska. Będzie też ciężko znaleźć innego sponsora, także ostatecznie Sylwester folkowy będzie droższy dla budżetu miasta niż impreza organizowana przez TVP w Zakopanem w poprzednich latach. Ta zapowiadana przez burmistrza impreza folkowa bardziej obciąży miasto, ale przedsiębiorcy stoją mimo wszystko za władzami. To jest odwaga wzięcia wyzwania na własne barki w tej ciężkiej ekonomicznej dobie” – oświadczył w rozmowie z PAP Karol Wagner z TIG.

Dodał, że w przyszłości, podczas kolejnych koncertów sylwestrowych, być może uda się ściągnąć dużego partnera medialnego do organizacji Sylwestra w Zakopanem, ale należy „przewartościować pewne rzeczy”. Jego zdaniem pomysł burmistrza na folkowego Sylwestra jest „odważny, ale i bardzo ryzykowny”.

Góralski Sylwester

„Władze miasta chcą zareklamować góralskiego sylwestra z nutą folkową. Pewna grupa, która poszukuje autentyczności, może zostać tym przeciągnięta. To portfolio może być interesujące także dla reklamodawców. Po tegorocznym sylwestrze może być potknięcie organizacyjne, ekonomiczne i frekwencyjne czy popytowe, ale nie będzie to zły ruch w ramach budowania nowej marki Zakopanego i przeformułowania oferty dla gości. Ten Sylwester będzie oczywiście eklektyczny, ale będzie nasz, autentyczny, rdzenny. Jeżeli nawet nie uda się w pierwszym roku, to w kolejnych latach przeprofilujemy się w stronę gościa, którego chcemy pozyskać” – podkreślił przedstawiciel TIG.

Zdaniem TIG, Zakopane musi organizować koncerty sylwestrowe na Równi Krupowej, aby goście mogli witać Nowy Rok w zorganizowany i bezpieczny sposób. Na początku października władze Zakopanego rozpoczęły organizację imprezy sylwestrowej, która ma być wydarzeniem na kilkadziesiąt tys. osób i skromniejszym niż w latach ubiegłych. Ma być to koncert regionalno-folkowy.

Reklama

Sylwester Marzeń

Poprzednie władze Zakopanego, począwszy od 2016 r., organizowały corocznie wraz z TVP sylwestrowy koncert, który na Równi Krupowej gromadził 60-tysięczną publiczność.

Podczas Sylwestra Marzeń pod Giewontem wystąpili m.in.: Jason Derulo, Black Eyed Peas, Dua Lipa, Oceana, Natalia Oreiro, Luis Fonsi, Ricchi e Poveri, Al Bano, Boney M., Dr Alban, Shaun Baker i Modern Talking. Występowali też polscy artyści m.in. Maryla Rodowicz, Justyna Steczkowska, Sławomir, Roxie Węgiel, Golec uOrkiestra, Blanka, Edyta Górniak, Dawid Kwiatkowski, Zakopower i Daria Marx. Występowały także gwiazdy disco polo: Playboys, Weekend, Defis, Classic, Boys, MiłyPan, Voyager oraz król gatunku – Zenon Martyniuk.

Reklama

Impreza TVP na Stadionie Śląskim

W środę marszałek województwa śląskiego, Wojciech Saługa. przekazał, że największa impreza sylwestrowa w woj. śląskim odbędzie się ponownie na należącym do samorządu tego regionu Stadionie Śląskim, a zorganizuje ją Telewizja Polska. Jak przekazało PAP biuro prasowe Stadionu Śląskiego, na organizację sylwestra wpłynęły 2 oferty, Music Company oraz TVP. Music Company zaproponowało kwotę 6 mln 457 tys. 500 zł, a TVP 3 mln 690 tys. Wykonawcę wyłoniono na podstawie najkorzystniejszej ceny. Przez ostatnie 8 lat sylwester na Stadionie Śląskim lub w Parku Śląskim organizowany był przez telewizję Polsat.

Dziękujemy za przeczytanie całego artykułu.

 

źródło: PAP

autor: KZ | 23.10.2024, 20:17

tagi: Kultura, Muzyka, Gwiazdy, Styl życia

NIE PRZEGAP

Reklama