Firma Honda wycofuje 750000 aut z powodu możliwej usterki poduszki powietrznej
Jak informuje ABC News, Honda Motor Company ogłosiła we wtorek, że wycofa do serwisu aż 750000 pojazdów w Stanach Zjednoczonych z powodu potencjalnej usterki poduszek powietrznych.
Reklama
Decyzja została podjęta po tym, jak Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) poinformowała 2 grudnia o awarii czujnika obciążenia siedzenia pasażera, która może prowadzić do przypadkowego uruchomienia poduszki powietrznej podczas wypadku.
Czego dotyczy akcja serwisowa w USA
Problem dotyczy czujnika ciężaru siedzenia, który może ulec awarii, uniemożliwiając poprawne działanie poduszki powietrznej. W rezultacie Honda podjęła decyzję o wywołaniu do serwisu 750,000 pojazdów, w tym niektóre modele z lat 2020–2022 oraz niektóre Honda CR-V i Passport z lat modelowych 2020 i 2021.
Zgodnie z oświadczeniem przekazanym Amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, dealerzy Hondy zostaną zobowiązani do wymiany uszkodzonych czujników ciężaru siedzenia, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Jest to krok niezbędny do naprawy potencjalnej usterki i zapobieżenia przypadkowemu uruchomieniu poduszek powietrznych.
Warto zauważyć, że niektóre z wycofywanych pojazdów pochodzą z lat modelowych 2020–2022, co oznacza, że problem dotyka stosunkowo nowe pojazdy.
Działania naprawcze
W oświadczeniu skierowanym do NHTSA, Honda poinformowała, że od czerwca 2020 roku zgłoszono 3834 roszczenia gwarancyjne związane z tą usterką. Niemniej jednak do tej pory nie odnotowano żadnych obrażeń ani zgonów związanych z tą konkretną wadą.
Decyzja o wywołaniu pojazdów do serwisu jest krokiem naprawczym mającym na celu zachowanie bezpieczeństwa na drogach. Honda zapewnia, że podejmuje wszelkie działania, aby szybko i skutecznie rozwiązać ten problem, minimalizując potencjalne ryzyko dla użytkowników ich pojazdów.
Reklama
Honda is recalling more than 750,000 vehicles to fix faulty passenger seat air bag sensor https://t.co/3vPknFUmnc
— The Associated Press (@AP) February 6, 2024
Właściciele objętych wywołaniem pojazdów zostaną poinformowani o konieczności wizyty w autoryzowanym serwisie Hondy w celu wymiany uszkodzonych czujników. Ponieważ zwarcie w czujniku może spowodować, że poduszki powietrzne nie działają zgodnie z przeznaczeniem, silnik Toyoty w grudniu wycofano 1,12 miliona pojazdów na całym świecie.
Reklama
Ubiegłoroczne działania producenta
W grudniu ubiegłego roku Honda wycofała ze sprzedaży 4,5 miliona pojazdów na całym świecie, w tym 2,54 miliona w USA, ze względu na ryzyko awarii pompy paliwowej.
źródło: abc News
autor: KZ | 06.02.2024, 21:44
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes