Google prosi o odrzucenie pozwu antymonopolowego

Google prosi o odrzucenie pozwu antymonopolowego

Gigant technologiczny przekonywał w czwartek, że zarzuty Departamentu Sprawiedliwości USA, jakoby złamał prawo antymonopolowe w celu zbudowania i utrzymania swojej dominacji w wyszukiwarkach, są błędne i że pozew powinien zostać odrzucony.

Google prosi o odrzucenie pozwu antymonopolowego
Foto: Alex Dudar / Unsplash

Reklama

Rząd amerykański vs Google

Rząd, który złożył pozew jeszcze za czasów administracji Trumpa, argumentował, że Google Alphabet działa nielegalnie, płacąc miliardy dolarów rocznie producentom smartfonów, takim jak Apple, LG, Motorola i Samsung, operatorom takim jak Verizon i przeglądarki takie jak Mozilla, jako domyślna wyszukiwarka dla ich klientów.

Sędzia Amit Mehta aktywnie przesłuchiwał prawnika Google, Johna Schmittleina. Mehta naciskał na niego pytaniami, jak np. czy dominacja w wyszukiwaniu oznacza, że wyszukiwarka Google poprawi się szybciej niż jej konkurenci. Zapytał również, czy umowy były antykonkurencyjne i dały firmie przewagę. Schmittlein odpowiedział: „Oferowanie doskonałego produktu, zdobywanie biznesu na podstawie zasług nigdy nie jest niezgodne z prawem”. „Nie ma tu żadnych szkód dla konsumentów”, powiedział Schmittlein sędziemu.

Reklama

Kiedy rozwiązanie sprawy

Decyzję w sprawie orzeczenia w trybie uproszczonym podejmie Mehta z Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Dystryktu Kolumbii. Sprawa ma trafić na wokandę we wrześniu. Wniosek Google jest ostatnią próbą, aby zakończyć kilka kosztownych i czasochłonnych procesów sądowych ze strony rządów stanowych i federalnych, mających na celu ograniczenie jej siły rynkowej.

Historia sporu

Departament Sprawiedliwości pozwał Google w 2020 roku, oskarżając firmę na kwotę 1 miliarda dolarów o nielegalne wykorzystywanie swojej siły rynkowej do ograniczania konkurencji. Od czasu złożenia tego pozwu do Google trafiły inne skargi antymonopolowe. Departament Sprawiedliwości złożył w styczniu drugi pozew, oskarżając firmę o nadużywanie dominacji w branży reklamy cyfrowej.

 

źródło: Reuters

autor: KZ | 13.04.2023, 18:51

tagi: Aktualności, Technologie, Biznes

Reklama

NIE PRZEGAP

NIE PRZEGAP

Reklama