General Motors znowu we Francji. Elektryczny Cadillac Lyriq ma podbić Europę

General Motors znowu we Francji. Elektryczny Cadillac Lyriq ma podbić Europę

General Motors znowu we Francji. Elektryczny Cadillac Lyriq ma podbić Europę
Foto: DestinationFearFan / Wikimedia Commons

Amerykański gigant motoryzacyjny, General Motors, zainaugurował nowy etap swojej działalności, wprowadzając na francuski rynek luksusowy samochód elektryczny – Cadillac Lyriq. Ten krok stanowi kontynuację strategicznego rozwoju firmy w Europie, który rozpoczął się w zeszłym roku, gdy sprzedaż online stała się atrakcyjną opcją dla zamożnych klientów.

Reklama

Europejski rynek

We wrześniu ubiegłego roku GM ogłosił rozpoczęcie sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych w Szwajcarii, co oznaczało powrót marki na europejski rynek po sprzedaży marek Opel i Vauxhall w 2017 roku. W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu sprzedaży opartego na dealerach, firma postawiła na sprzedaż online, umożliwiając europejskim klientom zakup spersonalizowanych elektrycznych Cadillaców za pośrednictwem internetu.

Jacqueline McQuaid, szefowa GM Europe, podkreśliła podczas prezentacji w Paryżu, że oczekuje się, iż elektryczne SUV-y będą najszybciej rozwijającymi się pojazdami o zerowej emisji w Europie. Zauważyła, że rynek luksusowych pojazdów elektrycznych odnotował największy wzrost we Francji, co skłoniło firmę do podjęcia odpowiednik kroków.

Nawiązanie do tradycji

Warto dodać, że w zeszłym roku największą popularnością wśród elektrycznych samochodów w Francji cieszyła się Tesla, która wprowadziła na rynek nową wersję swojego SUV-a Model Y już od 42 990 euro. McQuaid podkreśliła unikalne francuskie dziedzictwo Cadillaca, przypominając, że założyciel Detroit, Antoine de la Mothe Cadillac, był francuskim poszukiwaczem przygód.

Reklama

Cadillac Lyriq, zbudowany w Tennessee na tej samej architekturze, co inne przyszłe modele elektryczne marki, ma być dostępny w Szwajcarii za kwotę 82 000 CHF (93tyś. dolarów). General Motors nie ujawnił jeszcze cen na rynek francuski, jednak planuje otwarcie salonu wystawowego w Paryżu, gdzie zamówienia na Lyriqa będą przyjmowane online od 23 marca. Po debiucie we Francji, pojazd trafi na inne rynki europejskie, z Niemcami na czele, pod koniec roku.

Reklama

Strategiczny ruch firmy

W obliczu rosnącej konkurencji, zwłaszcza ze strony chińskich producentów, oraz zwiększającego się zainteresowania pojazdami elektrycznymi, GM podejmuje strategiczne decyzje, aby zdobyć udział w rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych w Europie. Wprowadzenie Cadillac Lyriq do francuskiego rynku jest kolejnym krokiem w realizacji tej ambitnej strategii.

 

źródło: Media, X

autor: KZ | 26.02.2024, 9:30

tagi: Aktualności, Technologie, Biznes

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama