Amazon ukarany w Polsce na kwotę 31 mln złotych

Amazon ukarany w Polsce na kwotę 31 mln złotych

Amazon ukarany w Polsce na kwotę 31 mln złotych
Foto: Adrian Sulyok / unsplash.com

Amazon został ukarany przez Urząd Ochrony Konsumentów w Polsce (UOKiK), który nałożył na giganta e-commerce karę finansową w wysokości 31 mln złotych (około 7,8 mln dolarów). W uzasadnieniu napisano, że powodem tej surowej kary było wprowadzanie klientów w błąd co do dostępności produktów i terminów dostaw. Informacja ta została przekazana przez organ regulacyjny w środę, co wywołało falę komentarzy i dyskusji wśród użytkowników platformy oraz obserwatorów rynku.

Reklama

Zdaniem UOKiK

Według UOKiK, organ ten otrzymał szereg skarg od klientów, którzy doświadczyli problemów z realizacją swoich zamówień na platformie Amazon. Skargi te dotyczyły zwłaszcza niedotrzymania terminów dostaw oraz niejasności co do dostępności produktów. Wiele osób zgłosiło przypadki, w których zamówione towary nie zostały dostarczone, co stanowiło naruszenie praw konsumentów.

Oświadczenie urzędu

Działanie organu to kolejny istotny krok organu regulacyjnego w kierunku ochrony interesów konsumentów i zapewnienia transparentności działań firm e-commerce na polskim rynku. Decyzja ta ma także na celu przypomnienie wszystkim platformom handlowym o konieczności rzetelnego informowania klientów oraz przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących handlu elektronicznego.

Reklama

W oświadczeniu szef UOKiK Tomasz Chrostny napisał – „Przeciętny konsument ma prawo zakładać, że oferowane przez przedsiębiorców możliwości zakupu, dostępność i terminy dostaw nie wprowadzają w błąd”

 

źródło: UOKiK

autor: KZ | 27.03.2024, 17:17

tagi: Aktualności, Technologie, Biznes

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama