Giganci internetowi łączą siły przeciwko oszustom

Giganci internetowi łączą siły przeciwko oszustom

Giganci internetowi łączą siły przeciwko oszustom. Booking.com, Amazon, Expedia i Tripadvisor będą działać razem
Foto: Jas Rolyn / unsplash.com

Firmy internetowe o największym znaczeniu, takie jak Amazon, Booking.com, Expedia i Tripadvisor, połączyły siły w walce z fałszywymi recenzjami.

Reklama

Grupy, takie jak platforma recenzji Trustpilot i witryna Glassdoor z recenzjami ofert pracy, dzielą się wskazówkami, jak trzymać oszustów na dystans. Wynika to z obaw, że chatboty i inne systemy sztucznej inteligencji są wykorzystywane do pisania fałszywych recenzji w celu zarobkowania.

Wykluczenie fałszywych recenzji

Fałszywe recenzje mogą zaszkodzić reputacji firmy i skłonić konsumentów do zakupu towarów i usług, które nie odpowiadają standardom. Zgodnie z niedawnym raportem rządowym fałszywe recenzje produktów kosztują brytyjskich konsumentów około 312 milionów funtów rocznie. Raport wskazuje, że 15 procent recenzji w trzech popularnych kategoriach produktów (AGD, dom i kuchnia, sport i rozrywka) było podróbkami.

Za pomocą nowej ustawy o rynkach cyfrowych, konkurencji i konsumentach, nad którą obecnie rozmawia parlament, rząd zamierza zwalczać kupowanie, sprzedaż i publikowanie fałszywych recenzji. Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych zaleca takie działanie. Wyścig zbrojeń między sprzedawcami detalicznymi, a oszustami oferującymi fałszywe recenzje staje się bardziej prawdopodobny w wyniku rozwoju sztucznej inteligencji.

Nowe technologie w walce z oszustami

Jak informuje BBC, niektórzy członkowie nowo powstałej grupy o nazwie Koalicja Zaufanych Recenzji używają sztucznej inteligencji do wykrywania fałszywych recenzji; pisanie wiarygodnych fałszywych recenzji jest również tańsze i szybsze dzięki tej technologii.

Reklama

„Dzięki ściślejszej współpracy i wymianie informacji między branżami, w tym informacji na temat taktyk stosowanych przez oszustów i sposobu ich działania, możemy skuteczniej eliminować oszukańcze działania recenzyjne, powstrzymywać inne złe podmioty od prób oszukania naszych systemów i chronić więcej konsumentów” – powiedział wiceprezes Amazona Dharmesh Mehta

Reklama

W 2022 r. serwis rezerwacji podróży TripAdvisor odkrył na swojej platformie 1,3 miliona fałszywych recenzji. Becky Foley, wiceprezes platformy, stwierdziła, że ​​ścisła współpraca jest jeszcze ważniejsza, ponieważ fałszywi recenzenci „działają poza jurysdykcjami, które posiadają ramy prawne zapobiegające oszustwom”.

źródło: BBC

autor: KZ | 23.10.2023, 14:32

tagi: Aktualności, Technologie

NIE PRZEGAP

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama