Firma Meta wprowadzi płatne plany subskrypcji
Meta Platforms zamierza wprowadzić plany subskrypcji bez reklam dla użytkowników Instagrama i Facebooka w Europie, powiedziały we wtorek dwie osoby zaznajomione z tą sprawą.
Reklama
Rozmowy o płatnych planach
Jak informuje Reuters, w firmie omawiano kilka planów cenowych, ale najbardziej wykonalny jest plan 10 euro (10,49 dolarów) miesięcznie – stwierdził jeden z nich, a drugie źródło stwierdził, że zostanie on wdrożony w nadchodzących miesiącach.
Propozycja stanowi próbę dostosowania się Meta do przepisów Unii Europejskiej, które grożą ograniczeniem jej możliwości personalizowania reklam dla użytkowników bez ich zgody i szkodzą jej głównemu źródłu przychodów. Oferowanie wyboru między bezpłatnym planem wspieranym reklamami a płatną subskrypcją może skłonić użytkowników do wybrania tej pierwszej, pomagając Meta w przestrzeganiu przepisów bez wpływu na jej działalność reklamową.
Meta is proposing to offer European users a subscription-based version of Instagram and Facebook if they would rather not be tracked for ads, a source said https://t.co/CJDKlCfdGH
— AFP News Agency (@AFP) October 3, 2023
Reklama
Drugie źródło podało, że na urządzeniach mobilnych cena pojedynczego konta wzrosłaby do około 13 euro, ponieważ Meta uwzględniłaby prowizje pobierane przez sklepy z aplikacjami Apple i Google.
Meta is considering charging its European users for ad-free versions of Instagram and Facebook if they do not agree to let the company use their personal data for targeted ads, according to a recent report. https://t.co/GPqb8S0KUT pic.twitter.com/JKJTIUA07z
— CNBC (@CNBC) October 3, 2023
Reklama
Rok pełen wyzwań
Na początku tego roku irlandzka spółka Meta została ukarana grzywną w wysokości 390 milionów euro przez irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych osobowych i stwierdziła, że nie może wykorzystywać tzw. „umowy” jako podstawy prawnej do wysyłania użytkownikom reklam na podstawie ich aktywności online. Firma zajmująca się mediami społecznościowymi oświadczyła następnie, że zamierza poprosić użytkowników w UE o zgodę , zanim umożliwi firmom kierowanie reklam, aby spełnić zmieniające się wymogi regulacyjne w regionie.
Rzecznik Meta powiedział, że firma wierzy w „bezpłatne usługi wspierane przez spersonalizowane reklamy”, ale bada „opcje zapewniające zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi”.
źródło: Reuters
autor: KZ | 04.10.2023, 10:16
tagi: Aktualności, Technologie, Biznes