Liczba użytkowników Spotify przekroczyła 500 mln

Liczba użytkowników Spotify przekroczyła 500 mln

Prognoza wzrostu liczby użytkowników w drugim kwartale przewyższa oczekiwania. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 515 mln vs szacowane 500 mln, a liczba abonentów premium wzrosła do 210 mln vs 206 mln.

Liczba użytkowników Spotify przekroczyła 500 mln
Foto: EyestetixStudio / pixabay.com

Reklama

Duży sukces Spotify

Spotify Technology SA po raz pierwszy przekroczył pół miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, dzięki ekspansji firmy zajmującej się strumieniowym przesyłaniem muzyki na kolejne rynki, podała we wtorek firma.

Według danych IBES z Refinitiv, liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła do 515 milionów w pierwszym kwartale, przewyższając prognozę analityków na poziomie 500 milionów. Liczba abonentów Premium, którzy odpowiadają za większość przychodów, wzrosła o 15% do 210 milionów, przekraczając szacunki 206 milionów.

Prognoza dotycząca abonentów premium na bieżący kwartał, wynosząca 217 milionów, również przekroczyła oczekiwania na poziomie 212 milionów. Firma prognozuje miesięczną liczbę aktywnych użytkowników na poziomie 530 milionów.

Miliard użytkowników do 2030 roku

Spotify w zeszłym roku przedstawił plany zdobycia miliarda użytkowników do 2030 roku i osiągnięcia 100 miliardów dolarów rocznych przychodów. Obiecał również wysokie marże z kosztownej ekspansji na podcasty i audiobooki.

Reklama

„Spotify to nie jedna srebrna kula, ale to raczej 100 lub 1000 rzeczy, które robimy w ten sposób” – powiedział Reuterowi dyrektor generalny Daniel Ek.

Jednak kwartalne przychody firmy w wysokości 3,04 miliarda euro (3,35 miliarda dolarów) były niższe od szacunków analityków na poziomie 3,08 miliarda euro.

„W pierwszym kwartale wciąż jest dużo makro-niestabilności, więc to trochę na nas wpływa” – powiedział Ek. Wielu subskrybentów korzysta z bezpłatnych wersji próbnych lub części planu rodzinnego. Ponadto, słaby rynek reklam ze względu na ciągłą niepewność gospodarczą doprowadził do niższych cen, uderzając w marże Spotify. Marża brutto spadła do 25,2% z 25,3% w poprzednim kwartale. Prognoza przychodów Spotify na bieżący kwartał w wysokości 3,2 miliarda euro również nie spełniła oczekiwań na poziomie 3,26 mld.

źródło: Reuters

autor: KZ | 25.04.2023 | 20:59

tagi: Muzyka, Styl życia, Aktualności, Technologie

Reklama

NIE PRZEGAP

NIE PRZEGAP

W tematem.pl

Reklama