Pierwsze linie lotnicze stawiają na łóżka w klasie ekonomicznej
Nowy trend i jakość w podróżach długodystansowych. Linie lotnicze Air New Zealand przeszły do czynów i wdrażają koncepcję łóżek w klasie economy.
Łóżka w klasie ekonomicznej podczas długich lotów
Koncepcja Skynest będzie gwarantować dostępność łóżek również dla ludzi z mniej zasobnym portfelem. Nowozelandzki właściciel linii jako pierwszy wprowadzi bowiem kapsuły sypialne w klasie ekonomicznej. Jako pierwsze mają w nie zostać wyposażone samoloty nowego typu, a konkretnie Boeing model 787 Dreamliner.
Reklama
Prace nad nowym standardem już trwają, a klienci będą mogli się nim cieszyć już w 2024 roku. Samoloty wyposażone w Skynest będą podróżować w dalekie trasy, bo będą dedykowane dla 17-godzinnych lotów, na początek do Stanów Zjednoczonych.
Doskonały pomysł dla linii lotniczych
Nie tylko chęć snu, ale także ograniczenia zdrowotne z pewnością wpłyną na chęć zakupu takiego biletu. Chory kręgosłup stanowi często motywację do zakupu biletu w wyższej klasie business, a że choroby kręgosłupa wydają się bardzo powszechną bolączką, linie nie powinny narzekać na brak klientów. Nowy projekt operatora sprawi, że na podróże na dłuższym dystansie będzie mogła pozwolić sobie większa ilość ludzi. Zainteresowane mogą być również matki z dziećmi i szereg innych osób które dotąd ograniczały finanse. Komfort to odpowiednie słowo opisujące nowy standard w lotach, ponieważ podróżujący będą mieli do dyspozycji pościel, poduszkę i zatyczki do uszu. Piętrowe kapsuły do snu, a także specjalna przestrzeń do rozciągania wdrażana przez linie lotnicze, to zdecydowanie nowa jakość podróżowania.
Konkurencja nie śpi
Nie tylko Air New Zealand Ltd., ale także konkurujący z nią Qantas Airways Ltd. zamierza wprowadzić podobne udogodnienia. Standard proponowany przez rynkowego rywala ma być zbliżony i posiadać podobne udogodnienia. Główna koncepcja ma zagwarantować możliwość snu i większego relaksu w klasie ekonomicznej. Na tę chwilę nie są znane koszty takiej usługi. Biorąc pod uwagę, że ceny lotów po pandemii skoczyły mocno w górę, operatorzy będą starać się przyciągnąć klientów szeregiem rozwiązań, które skompensują im cenę. Ponadto, nowy standard w lotach, to przede wszystkim uwzględnienie opinii i potrzeb podróżujących, do których odpowiedzialne i innowacyjne firmy starają się nieustannie dopasowywać. Czy polskie linie również podążą za nowymi trendami?
Reklama
Skynest
— Air New Zealand ✈️ (@FlyAirNZ) June 28, 2022
It’s time to swap the headrest for some bed rest. Say hello to the world’s first sleep pods in the sky, Skynest. Stretch out in one of six pods for part of your journey and catch some shut-eye. A game-changer for economy travellers pic.twitter.com/3YSSuIUna8
Nagrodą dla linii będą nowi klienci
Nowe udogodnienia, to nowi klienci dla linii lotniczych. Od dawna mówi się, że „klient ma zawsze rację”. Ten slogan ma dwa końce, bowiem zadowolenie klienta to zysk dla firmy. Fakt ten pozwala mieć nadzieję, że opisywane rozwiązanie nie tylko się przyjmie, ale wymusi na śpiącej konkurencji podobne rozwiązania.
Reklama
Obecnie, osoby nie radzące sobie z dłuższymi lotami, są zmuszone dzielić daleką podróż na krótsze odcinki, aby móc się zregenerować lub ograniczyć negatywne skutki zdrowotne. Dotyczy to przede wszystkim klientów mniej zasobnych, którzy nie są w stanie wybrać klasy biznes z powodów czysto finansowych. Traci na tym klient, ale także przewoźnik.
źródło: twitter, media
autor: KZ | 20.01.2023
tagi: Aktualności, Biznes, Podróże